Test
Modern Women | Zdrowe serce na Walentynki
Portal dla nowoczesnych kobiet
blog, portal, porady, lifestyle, jedzenie, kuchnia, gotowanie, moda, fashion, strój, zakupy, zdrowie, fit, sport, wydażenia, kosmetyki, uroda
21817
single,single-post,postid-21817,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_370,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
modern_women_walentynki_fruit

14 lut Zdrowe serce na Walentynki

W Dniu Zakochanych celebrujmy, nie tylko miłość do swojej drugiej połówki, a także… do siebie! Okażmy sobie ciepłe uczucia dbając o zdrowie. Ogłaszamy nowy symbol Walentynek – Zdrowe Serce.

Serce działa cały czas, nieustannie napędza nas do działania. Pompuje krew bez przerwy, dzięki czemu wszystkie procesy w naszym ciele mogą przebiegać prawidłowo i bez zakłóceń. Walentynki to czas, kiedy motyw serca towarzyszy nam na każdym kroku. Dlatego w walentynkowym prezencie mamy dla Was porady, jak lepiej dbać o swoje serce i podarować sobie z tej okazji zdrowie.

modern_women_walentynki_fruit
Dbanie na co dzień

Serce jest odpowiedzialne za pompowanie krwi, w której znajdują się substancję odżywiające nasz cały organizm. Dlatego na początku warto wspomnieć, że dodatkowe kilogramy są dużym obciążeniem dla serca. Im więcej mamy nadwagi, tym jego praca jest bardziej wytężona. Z tego powodu pierwszym krokiem zadbania o serce jest praca nad osiągnięciem i utrzymaniem odpowiedniej masy ciała. Aby to osiągnąć każdy z nas powinien przestrzegać zbilansowanej i zróżnicowanej diety oraz pamiętać o aktywności fizycznej.

Zdrowe tłuszcze

Warto wzbogacić swoją codzienną dietę w produkty, które wzmacniają serce i cały układ krwionośny. Ważną rolę odgrywają tu kwasy tłuszczowe Omega-3, których najlepszym źródłem są tłuste ryby morskie, np. łosoś. Związki te zapobiegają powstawaniu miażdżycy i obniżają poziom niezdrowego cholesterolu.

Wapń dla wzmocnienia

Produktów fermentacji mlecznej, czyli wszelkiego typu maślanek, kefirów i jogurtów naturalnych nie powinno zabraknąć w diecie. Są bogate w wapń, który wzmacnia serce. Dodatkowo zawierają florę bakteryjną, potrzebną do prawidłowej pracy jelit. Funkcję wspomagającą serce ma także potas i magnez. Ten pierwszy znajdziemy m.in. w suszonych owocach, drugi – w pestkach dyni i migdałach.

Błonnik dla lekkości

Ważny jest również błonnik. Nie tylko przyczynia się do efektywnego trawienia, co bezpośrednio przekłada się na utrzymanie odpowiedniej wagi, ale także pomaga w ochronie serca przed chorobami. Ten cenny składnik znajdziemy np. w surowych warzywach i błonnikowych chrupkach (wybierajcie te bez zawartości cukru).

Chrupanie ku obronie

Warto także sięgać po zdrowe przekąski, jakimi mogą być orzechy. Udowodniono, że spożywanie orzechów włoskich zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę, chorobę wieńcową i zawał. Dzieje się tak dlatego, że są one bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy E, która wpływa na wolniejsze starzenie się komórek. W ten sposób także opóźniamy od środka proces starzenia się skóry i powstawania zmarsczek.

Jeśli kochasz – unikaj

Dla serca dobrze będzie, jeśli w diecie zrezygnujemy także z kilku produktów. Chodzi głównie o wszelkie pokarmy, które bezpośrednio przyczyniają się do wzrostu ciśnienia krwi. Na funkcje całego naszego organizmu dobrze wpłynie znaczene ograniczenie tłustych wędlin, serów topionych, słodyczy, dań gotowych, fast food’ów i produktów typu instant. To ważne głównie ze względu na dużą zawartość soli w tych produktach.

Codzienna chwila spokoju

Relaks, chociaż parę minut w ciągu dnia, pozwoli nie tylko odpocząć głowie, ale także odprężyć się ciału, w tym sercu właśnie. Wystarczy usiąść w ciszy lub przy spokojnej muzyce do relaksacji, zamknąć oczy lub popatrzeć przez okno i pozwolić myślom płynąć wolno. Jeśli spodoba Wam się taka forma odpoczynku, polecam zagłębić się w temat medytacji. I tutaj muszę napisać, że medytacja nie musi oznaczać siedzenia w pozycji kwiatu lotosu i jednostajnego mruczenia pod nosem. Dla mnie najlepszą formą medytowania jest „bezmyślne” gapienie się w okno, gdy jadę metrem lub autobusem.

Stres, zanieczyszczenia, ale przede wszystkim dieta to problemy, które bezpośrednio przyczyniają się do osłabienia serca. Walentynki to dobra okazja, aby przypomnieć sobie i naszym bliskim, jak ważne dla naszego funkcjonowania jest zdrowie i już teraz zadbać o nie w najprostszy i dostępny dla każdego sposób  – przez odpowiednią dietę.

AUTOR