Test
Modern Women | Zdrowe pomysły na grilla
Portal dla nowoczesnych kobiet
blog, portal, porady, lifestyle, jedzenie, kuchnia, gotowanie, moda, fashion, strój, zakupy, zdrowie, fit, sport, wydażenia, kosmetyki, uroda
22021
single,single-post,postid-22021,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_370,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
zsiz8_majowka_czyli_rozpalamy_grilla._jak_zjesc_pysznie_i_zdrowo_30.04

14 maj Zdrowe pomysły na grilla

Już prawie lato, a słoneczne dni i długie wieczory sprawiają, że chcemy spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Ciepłe dni to szansa na wycieczkę poza miasto i odpoczynek na świerzym powietrzu. Grillowanie jest jedną z najbardziej popularnych rozrywek w sezonie wiosennym i letnim. podpowiada co zrobić, aby potrawy z rusztu były smaczne, lekkie i zdrowe!

zsiz8_majowka_czyli_rozpalamy_grilla._jak_zjesc_pysznie_i_zdrowo_30.04
Klasynie – kiełbasa!

Grillowanie to świetny sposób na przygotowanie poniłków. Jeśli chcecie, żeby dania z ruszu były nadal smacze, ale mniej kaloryczen, mamy dla Was parę wskazówek.
Najczęsciej na grilla kupujemy kiełbasę. Warto wybrać produkt, który w swoim składzie będzie miał chude mięco (i jak najmniej zbędnych dodatków). Sięgnijmy po kiełbasę drobiowa, która zawiera dużo mniej tłuszczu niż wiepszowa.  Jeżeli grillujemy kiełbasę w całości, możemy ponacinać ją na całej długości i pokropić oliwą, żeby dobrze upiekła się także w środku, a przy tym pozostała soczysta. Sposobem na przyśpieszenie opoekania jest pokrojenie kiełbasy plasterki (ok. 2 cm grubości) – takie nieduże porcje są gotowe już po kilku minutach.

Pyszna i zdrowa alternatywa

Warto pamiętać, że potrawy z rusztu to nie tylko kiełbasa – w prosty sposób możemy urozmaicić grillowe menu. Dla tych, którzy nie chcą rezygnować z mięsa świetną propozycją jest drób np. pierś z kurczaka bądź indyka. Mięso to zawiera niewielkie ilości tłuszczu, a do tego marynuje się je łatwo i szybko. Idealnie nadaje się do szaszłyków z owocami : jabłkami, świeżymi i suszonymi śliwkami, brzoskwinią czy ananasem, a przy tym dobrze się z nimi piecze.

Zdrową i równie pyszną alternatywą dla mięsa są ryby, które zawierają cenne substancje, takie jak nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3, dobrze przyswajalne, pełnowartościowe białko oraz witaminy. Ich delikatne mięso często rozpada się pod wpływem temperatury, ale nieduże rybki (szprotki, sielawy), a także pstrągi i łososie dobrze grillują się w całości lub ze skórką. Aby upiekły się szybciej i nie rozpadły w czasie pieczenia, najlepiej owinąć je w folię aluminiową (błyszczącą stroną do środka), którą dobrze wysmarować od wewnątrz oliwą –  dzięki temu ryba nie będzie przywierała do sreberka. Skropienie potrawy ok. godzinę przed pieczeniem sokiem z cytryny oraz doprawienie ziołami, np. tymiankiem, majerankiem, zielem angielskim wspaniale urozmaici jej smak.

Grillowane warzywa i owoce?

Ciekawą i smaczną propozycją są również wegetariańskie propozycje na grilla. Lista warzyw, które doskonale się do tego nadają jest bardzo długa. Sprawdzonym wyborom będą : papryka, bakłażan, cukinia, szparagi czy bataty. Warzywa są niskokaloryczne i bogate w witaminy, składniki mineralne i błonnik, a grillowanie sprawia, że stają się delikatne i aromatyczne. Można je przyrządzać na wiele sposobów. Szybkim rozwiązaniem jest pokroić warzywa w plasterki lub słupki i nadziać na szaszłyki. Nie muszą jednak pełnić jedynie roli dodatku do głównego dania. Dzięku róznorodności wyboru z powodzeniem mogą je zastąpić.

Warto pamiętać, że marchew i inne twarde warzywa, takie jak kalafior, brokuły, upieką się znacznie szybciej, jeśli podzielimy je na mniejsze kawałki (różyczki, plastry) i przed położeniem na ruszt zblanszujemy. Kolby kukurydzy oraz ziemniaki dobrze wcześniej ugotować.

Doskonale grillują się również owoce i jest to świetna alternatywa dla ciasta na deser. Koniecznie wypróbujcie grillować banany, ananasy, jabłka, brzoskwinie. Wybierając owoce na ruszt zwróćcie uwagę, żeby były dojrzałe, ale twarde, żeby nie rozpadły się pod wpływam temperatury. Po upieczeniu smak owoców jest bardzij słodki i intensywny, więc dodawanie cukru jest zupełnie niepotrzebne.

Niezależnie, czy opiekamy na ruszcie mięso, ryby, warzywa czy owoce, warto pamiętać o użyciu jednorazowych tacek. Unikajcie zbyt długiego czasu grillowania, ponieważ zwęglone części zawierają niekorzystne dla zdrowia substancje. Pomocne może okazać się również wykorzystanie folii aluminiowej.

AUTOR