Test
Modern Women | Tanie kupowanie – część 1
Portal dla nowoczesnych kobiet
blog, portal, porady, lifestyle, jedzenie, kuchnia, gotowanie, moda, fashion, strój, zakupy, zdrowie, fit, sport, wydażenia, kosmetyki, uroda
18292
single,single-post,postid-18292,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_370,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
jagody goji modernwomen

16 lut Tanie kupowanie – część 1

Jak można zastąpić drogie produkty tańszymi? Czy są one tak samo wartościowe?

Dzisiaj pod lupę biorę jagody goji!

jagody goji modernwomen
żurawina modernwomen

Jagody goji, które są owocami krzewu nazywanego kolcowój pospolity, mają niepodważalne działanie prozdrowotne. Znajdują się na liście Superfoods – czyli nieprzetworzonej żywności o niezwykłych właściwościach. Zmniejszają poziom cholesterolu, ułatwiają leczenie reumatyzmu, a także regulują ciśnienie krwi i wspomagają odpowiednią pracę serca. Dzięki dużej ilości przeciwutleniaczy, zmniejszają w organizmie ilość wolnych rodników. Spowalniają starzenie się skóry, a co najważniejsze, zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów. 

Bogate są w witaminy: C (około 40 razy więcej niż w pomarańczach), E oraz z grupy B (B1, B2, B6). Znajduje się w nich dużo składników mineralnych: fosfor, wapń, żelazo, cynk czy selen. Dodatkowo są źródłem ośmiu aminokwasów, których organizm ludzki nie potrafi sam syntezować (muszą dostarczane być z pożywieniem). W ich składzie wyróżniony jest również kompleks polisacharydowy, który ma pozytywny wpływ na układ odpornościowy, gospodarkę tłuszczów oraz węglowodanów. Dzięki temu wspomaga odchudzanie i utrzymanie wagi.

Mimo swoich wielu właściwości, nie poleca się spożywania goji przez kobiety w ciąży i karmiące piersią, ponieważ występuje w nich atropina – związek chemiczny, który może zaburzyć proces laktacji. Ma też silne działanie rozkurczowe. Dawka atropiny jest mała i nie powinna zaszkodzić, ale w tak ważnym, dla Ciebie i Twojego dziecka czasie, ostrożności nigdy za wiele.

Polskim, najbardziej zbliżonym odpowiednikiem jagód goji jest żurawina. Rośnie w naszym kraju, więc nie płacimy za transport, dodatkowo wspieramy polską gospodarkę Ale to nie czynnik ekonomiczny jest główną pobudką do jej spożycia. Żurawina jest również bogatym źródłem przeciwutleniaczy – głównie flawonoidów, związków których dostarczanie zapobiega chorobom niedokrwiennym serca, miażdżycy, krwawieniom oraz żylakom. Zmniejszają one też możliwość rozwinięcia się nowotworów, głownie płuc i okrężnicy. 

Duża zawartość błonnika wspomaga oczyszczanie układu pokarmowego oraz daje uczucie sytości. Żurawina jest też źródłem wielu witamin: C, E, K, B1, B2, B5, B6 i karotenu, czyli prowitaminy A oraz składników mineralnych : fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza i jodu. Owoce te mają jeszcze jedną bardzo ważną właściwość, której jagody goji nie posiadają! Oczyszczają drogi moczowe, zapobiegają i leczą ich infekcje. Mają nieoceniony wpływ przy zmniejszeniu ilości, bytujących w układzie moczowym, bakterii Escherichia Coli, które wywołują tam stany zapalne. 

Ich dodatkowym atutem jest występowanie kwasu benzoesowego, który działa przeciw bakteriom (na przykład tym występującym w jamie ustnej, powodującym próchnicę) oraz drożdżom. Pozwala też zachować dłuższą świeżość owoców, ponieważ jest naturalnym konserwantem. Żurawiny ułatwiają także detoksykację organizmu.

Ich wysoka cena wynika z konieczności transportu z Chin, Tybetu lub Mongolii. Za 100 gramów jagód goji musimy zapłacić około 15-20 zł.

Różnica w cenie jest ogromna, bo za 100 g żurawin zapłacimy około 3-4 zł!

Jak same widzicie, oba te owoce mają mnóstwo dobrych właściwości. I mimo mody na jagody goji, nie zapominajmy o polskiej żurawinie! Ich cena pozwala nam to, by zagościły w naszej diecie na stałe! Możemy dodawać je do porannych musli, ciast czy soków! 

WSKAZÓWKA!  Kupcie dużą ilość świeżych żurawin pod koniec jesieni, gdy jest na nie sezon! Podzielcie na małe porcje, zamroźcie i zróbcie zapasy na cały rok! Będzie to zdrowsza alternatywa dla suszonych żurawin, w których jest spora zawartość dodanego cukru!

AUTOR