Test
Modern Women | Poranny ruch poza domem
Portal dla nowoczesnych kobiet
blog, portal, porady, lifestyle, jedzenie, kuchnia, gotowanie, moda, fashion, strój, zakupy, zdrowie, fit, sport, wydażenia, kosmetyki, uroda
20115
post-template-default,single,single-post,postid-20115,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_370,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

23 maja Poranny ruch poza domem

Wszyscy wiemy, że wstawanie wcześnie rano ma same zalety: mamy więcej czasu na zadbanie o siebie, przygotowanie do dnia, zjedzenie porządnego śniadania i oczywiście ćwiczenia 🙂 Godzinka rano to dużo czasu, szczególnie, jeśli wymaga to od nas regularnego nastawiania budzika (o zgrozo!) godzinę wcześniej np. o 5.00!

Jednak da się to zrobić, a wszyscy, którzy spróbowali i trzymali się postanowienia przez tydzień/dwa, nie chcą wracać do wstawania o późniejszej godzinie. Ta idea rzeczywiście zaraża i rozprzestrzenia się wśród tych, którzy o tym usłyszą: inni wstają, więc dlaczego ja miałbym nie spróbować? Dodatkową motywacją mogą być ćwiczenia, na które z kimś się umówimy. Dzięki temu dużo trudniej nie zrealizować postanowienia, zostając jeszcze przez godzinę w łóżku 🙂

Dla urozmaicenia, można zdecydować się na różne formy ruchu ww zależności od dnia i tygodnia. Poniżej lista propozycji porannych aktywności, głównie na powietrzu, które mogą również stanowić alternatywę dla biegania, jeśli rano za nim nie przepadamy. Sprawdzone, gwarantujemy, że o poranku również są przyjemne.

Rolki

Absolutny lider wiosny! Poruszamy się na własnych nogach, nie musimy pokonywać dużych odległości. Do wygodnej jazdy przyda się jednak płaska nawierzchnia przez przynajmniej większość trasy. Takie nawierzchnie znajdziemy w Warszawie m.in. w parkach, ogródkach Jordanowskich, na bulwarach nad Wisłą (szczególnie piękne o poranku!), przy Stadionie Narodowym i wielu innych miejscach. Warto jednak wcześniej sprawdzić, czy nawierzchnia jest odpowiednia np. na tej stronie: www.warszawa.naszemiasto.pl
Nie zapominajmy o ochraniaczach na kolana, łokcie i nadgarstki. Wydają się do końca potrzebne, bo przecież nie wybieramy się na jazdę wyczynową. Jednak w przypadku tego sportu, uprawianego tylko rekreacyjnie, ochraniacze są absolutnie niezbędne. Nawet drobny upadek, czy potknięcie na chodniku, może skutkować zdarciem naskórka z całego nadgarstka. Jeśli jeździmy z dziećmi (choć to już pewnie nie tak rano 🙂 ) nie pomijajmy również kasku. Pamiętajmy, że rano (godz. 5.00) bywa chłodno, więc warto zaopatrzyć się w czapkę/kaptur, lekki szalik (jeśli jeździmy przy Wiśle) oraz chusteczkę higieniczną 🙂

Skakanka

Ten niepozorny sprzęt sportowy potrafi zdziałać cuda 🙂 I to w zakresie zarówno naszej kondycji, jak ładnego kształtowania sylwetki. To jedno z ćwiczeń aerobowych, więc zdecydowanie można się zmęczyć. Skakanie na skakance wpływa pozytywnie na nasze krążenie, oraz brzuch i pośladki 🙂 Przy tych ćwiczeniach niezbędna jest rozgrzewka, szczególnie nóg, bo o kontuzję łatwo. Jeśli mieliśmy uraz kolana, kostki lub inne kontuzje, skonsultujmy się z lekarzem, najlepiej ortopedą.

Dodatkową zaletą skoków na skakance jest to, że do tej aktywności nie potrzebujemy specjalnego sprzętu sportowego, odpowiedniej nawierzchni, basenu w pobliżu itp. Wystarczy założyć strój sportowy, rozgrzać się i wyjść przed dom ze skakanką. Drobna rada: nie skaczmy na skakance o 5 rano tuż przed oknami sąsiadów, bo możemy narobić hałasu (gumowa skakanka uderza o chodnik).

Siłownie pod chmurką

Plenerowych siłowni pojawia się coraz więcej, a nawet urozmaicono je ostatnio o kolejne urządzenia typowo do treningów siłowych. Te najczęściej spotykane, składają się z maszyn przeznaczonych do ćwiczeń różnych partii mięśni, ale również do rozciągania. Przed każdym urządzeniem znajduje się instrukcja zawierająca opis korzystania ze sprzętu oraz informację o tym, które części ciała będziemy rzeźbić 🙂 Nie musimy się martwić dużym obłożeniem urządzeń do ćwiczeń i kolejkami: o poranku świecą pustkami. Pamiętajmy o rozgrzewce!

Po prostu warto się przełamać i spróbować: wybór urządzeń w siłowniach plenerowych jest rzeczywiście trafny. Rano zaopatrzmy się w rękawiczki, ponieważ poranna rosa i jeszcze nienagrzane przez słońce metalowe urządzenia zmniejszają komfort ćwiczeń. Z plenerowych zestawów  korzysta wielu seniorów, więc zdecydowanie popieramy tworzenie kolejnych takich miejsc. Listy plenerowych siłowni znajdziemy pod adresem: www.wformie24.poradnikzdrowie.pl

Basen

To propozycja na cięższy dzień np. piątek, gdy jesteśmy zmęczeni po tygodniu pracy. Wysiłek na basenie może oczywiście być duży, ale zabranie torby z kostiumem i ręcznikiem wymaga zdecydowanie mniej samozaparcia niż kilkukilometrowy bieg. Na basenie możemy również odbyć poranny prysznic, więc zaoszczędzić trochę czasu i nie spieszyć się tak bardzo. To również propozycja na zimniejsze dni. Torbę można przygotować wieczorem poprzedniego dnia. Pakujemy na pewno: kostium, klapki, ręcznik, niestety czepek… Warto mieć przygotowaną oddzielną kosmetyczkę specjalnie na basen, żeby pakowanie przebiegało sprawnie. Podstawowy zestaw to: mydło, szampon, maszynka do golenia na sytuacje kryzysowe i krem/balsam.

Można pomyśleć również o jeździe na rowerze, szczególnie jeśli nasza droga do pracy jest do tego przystosowana, a w pracy możemy skorzystać z prysznica 🙂

AUTOR