Test
Modern Women | 10 sposobów, dzięki którym poprawisz codzienną dietę
Portal dla nowoczesnych kobiet
blog, portal, porady, lifestyle, jedzenie, kuchnia, gotowanie, moda, fashion, strój, zakupy, zdrowie, fit, sport, wydażenia, kosmetyki, uroda
19843
single,single-post,postid-19843,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_370,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
173689495_a345eaec99_o

03 maj 10 sposobów, dzięki którym poprawisz codzienną dietę

Początek nowego miesiąca to świetny czas na zmianę swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Chociaż na razie pogoda rozpieszcza nas rzadko, to perspektywa letnich dni, krótkich sukienek, szortów i odsłoniętych ramion, motywują mnie do nagłego zadbania o siebie. Wiem, że nawyki żywieniowe powinnam mieć we krwi, ale czasami trudno oprzeć się burgerowi – to moja słabość lub zwykłemu lenistwu. Przygotowałam dla Was 10 prostych modyfikacji, dzięki którym w łatwy sposób poprawicie swoją codzienną dietę.

Zamiast smażenia jajecznicy na tłuszczu, przyrządźcie jajka inaczej. Jest mnóstwo zdrowszych sposobów: jajko na twardo z łososiem wędzonym, jajko w koszulce – idealne ze świeżym szczypiorkiem i tostem razowym czy jajko na miękko podane z pomidorem i awokado. Jeśli uprzecie się na jajecznicę, zadbajcie by usmażyć ją na oleju roślinnym. Dodatkowym sposobem ulepszenia jej, jest dodanie na 3 białka, tylko jednego żółtka. Zmniejszycie ilość tłuszczów, a dostarczycie organizmowi najlepszej jakości białko. Więcej o jajkach i ich właściwościach przeczytacie w moim wielkanocnym artykule „Smacznego jajka”.

18662066292_3f3b885493_o

To, że picie napojów jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, wiecie od podstawówki. Zastąpcie jednak napoje i soki słodzone – wodą. Możecie urozmaicić ją dzięki dodatkom: mięcie, limonce, ogórkom lub dowolnymi owocami. Jeśli jednak macie problem z pamiętaniem o piciu, odsyłam Was do artykułu 10 sposobów, dzięki którym nie zapomnisz o piciu wody”.

Przygotuj sobie zdrowe przekąski. Nie ukrywam, że czasami nie mam siły na przyrządzanie ich, ale naprawdę warto. Mając je pod ręką, rzadziej będziesz sięgała po czekoladę czy cukierki. Najlepszy przykład: dzisiaj siedząc w pracy, zjadłam całe opakowanie pomidorów koktajlowych. Miałam je pod ręką i ciągle jadłam. Były słodkie i zastąpiły mi moją ulubioną czekoladę :) Jest bardzo dużo możliwości przygotowania przekąsek i tak, jak z sałatkami, ważna jest Wasza kreatywność. Z mniej oczywistych, bardzo polecam gotowane warzywa. Fasolka szparagowa jest idealnym substytutem chipsów podczas oglądania filmów.

Jeśli słodzisz herbatę, spróbuj przestać to robić! Zrezygnowałam ze słodzenia gorących napojów rok temu. W żaden sposób się do tego nie przygotowywałam. Z dnia na dzień usłyszałam od bliskiej mi osoby: „Po prostu spróbuj”. Od tamtego czasu nie wyobrażam sobie picia herbaty (kawy nie pije w ogóle) z cukrem. Zmiana ta była dla mnie bardzo naturalna. Gdy czasami mam ochotę na słodką herbatę, dodaje do niej łyżeczkę miodu. Dbam również o to, by czas parzenia był odpowiedni, aby herbata nie była gorzka.

Bez tytułu

Zamiast kanapki z jasnym pieczywem, przygotuj sobie na lunch sałatkę. Nie musi być ona bogata w ilość składników. Czasami już dwa czy trzy wystarczą do stworzenia wspaniałej kompozycji. Wykorzystaj różne rodzaje sałat (o których przeczytasz tutaj). Dodatki do niej wybieraj spośród pomidorów, ogórków, papryki, buraków, szparagów, brokułów, kalafiora, ziemniaków, bogatego wachlarzu kasz, grillowanego kurczaka, oliwek, pomarańczy, granatu, awokado i wielu innych. Bukiet smakowy stwórzcie same!

Ważne, aby jeden z posiłków mięsnych, zastąpić w tygodniu rybą. Mogłabym Wam wymienić szereg dobrych właściwości ich mięsa, ale łatwiej będzie, jak przeczytacie artykuł poświęcony w całości rybom. Serdecznie zapraszam.

Gdy najdzie Was ochota na czekoladę, sięgnijcie po daktyle. Są to słodkie owoce, które są świetnym substytutem mlecznej bomby kalorycznej. Jeżeli jednak, brakuje Wam charakterystycznego posmaku, zblendujcie garść daktyli, dodajcie do nich łyżkę kakao naturalnego i uformujcie z nich małe pralinki.

7560813018_3e464be038_k

Aby uniknąć dostarczania pustych kalorii, zrezygnuj z jasnego pieczywa na rzecz tego razowego. Wybierz te z dużą ilością ziaren. UWAGA! Podczas zakupów zwróć uwagę na skład chleba. Musi być on zrobiony na zakwasie oraz przy użyciu mąki żytniej z ewentualną domieszką pszennej w przypadku chleba żytniego. Zważcie bochenek w dłoniach. Gdy chleb jest za lekki, oznacza to, że dodane są do niego spulchniacze, których warto unikać.

Warto pamiętać o dostarczaniu produktów bogatych w cukry złożone. Do przygotowania obiadu, używaj kasz. Wybór masz ogromny: kasza gryczana, jaglana, jęczmienna, manna, pęczak, kukurydziana czy kuskus. Na pewno znajdziesz jakąś, którą pokochasz.

Pamiętaj o śniadaniu. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który pobudzi Twój metabolizm i doda Ci energii na cały dzień. Sięgaj po produkty z cukrami złożonymi. Są one dłużej trawione przez organizm, dlatego energia jest uwalniana stopniowo.  Zapobiega  to niezdrowemu, nagłemu skokowi cukru w organizmie.

Napiszcie w komentarzach, ile punktów z tego planu, udało Wam się wprowadzić w życie :)

AUTOR